sobota, 30 kwietnia 2016

Na Zielony Las zawsze jest czas.

Zanim trafiłem na SOR, dzień wcześniej poprowadziłem wycieczkę dzieci, rodziców i pracowników Miejskiego Przedszkola nr 2 po Żarskim Lesie. Choć nie miałem jako przewodnik za dużo czasu na robienie zdjęć, to kilka udało mi się zrobić.


W centralnym planie zbiorniki paliw w Mirostowicach Górnych.


Cudownie jest na szczycie spoglądać w kierunku Karkonoszy.


Tu widać, że faktycznie w plac przed wieża widokową wkomponowano fragmenty dawnych schodów wewnętrznych wieży widokowej.


 Większa część uczestników ustawiła się do wspólnego zdjęcia.


Kominy elektrowni Łoza.


Na horyzoncie Śnieżka.


Wielki Szyszak, Łabski Szczyt i Szrenica.



Drzewo zaatakowane przez hubę, czy raczej huba znalazła sobie dogorywającego żywiciela?


Stoi sobie tak ładnych parę lat.


Czyli chyba wciąż żyje.


W przeciwieństwie do sąsiedniego, które jednak ciekawie umiera.


Cóż, na Zielony Las warto zawsze znaleźć czas, bo to iście magiczne miejsce.

5 komentarzy:

  1. Rałał, czy Śnieżka na Twoim zdjęciu jest naprawdę Śnieżką? Czy Ślężą? Śnieżka nie jest samotnym szczytem, powinna być w paśmie gór, jak Szrenica itp.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kominy elektrowni Lozy i zgadzam się ze to nie Śnieżka

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż, zapominacie o krzywiźnie Ziemi:-)Patrząc z wieży na południe Ślęża byłaby o wiele bardziej na lewo, zresztą wydaje mi się, że odległość raczej uniemożliwiała by jej obserwację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie za bardzo w lewo ta Twoja Śnieżka ? Jak na wprost ostatnio widziałem śnieżne kotły ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiąc zdjęcia też wydawało mi się, że to Ślęża, ale naszły mnie wątpliwości, bo to jednak 140 km odległości w linii prostej. Do Śnieżki jest ok. 105 km, więc jak najbardziej przy dobrej widoczności powinno być ją widać, ponieważ obliczając horyzont optyczny, czyli dystans [km] = 3,55 * (√(h [m])+√(H [m])), gdzie h, H - wysokość odpowiednio obserwatora (czyli dla blokhauzu plus wzrost obserwatora byłoby jakieś 16,5 m) i obiektu (Ślęża 718 m) nad powierzchnią sfery, jaką jest nasza Ziemia, wychodzi, że czubek Ślęży byłoby widać z odległości ok. 109,5 km adekwatnie dla Śnieżki byłoby to 157 km. Co do Śnieżnych Kotłów, to nie mogłyby być na wprost, bo na wprost masz obszar między Miedzianą a Zalipiem. Weź ustaw na Google Maps punkt w miejscu blokhauzu, następnie prawym przyciskiem wybierz z menu kontekstowego "zmierz odległość" - nie tylko zobaczysz jakie są odległości, ale też łatwo linią wyznaczysz sobie kierunki (szkoda, że nie podaje kąta).

    OdpowiedzUsuń