Mimo, że pogoda raczej nie sprzyja amatorskiemu lataniu, to jednak...
Na lądowisku w Kadłubii lądują ciekawe aparaty latające.
Tak jak ten ultralekki samolot krótkiego startu i lądowania (STOL) Avid Flyer.
Maszynę zaprojektowano w latach 80. jako gotowy samolot lub zestaw do samodzielnego montażu. Zaprojektowany przez Deana Wilsona, został oblatany w 1983 r. Był pierwszym ultralekkim statkiem latającym, który wylądował na Biegunie Północnym. Dokonał tego pilot Hubert de Chevigny 7 maja 1987 r. Dostarczono ponad 2 tysiące zestawów do budowy tego samolotu, z czego ok. 350 maszyn lata w Europie. Ten egzemplarz latał wcześniej w Niemczech. Ma ciekawe śmigło - tak naprawdę jest to przestawialne śmigło czterołopatowe, ale dwie łopaty zostały zdemontowane, a dwie pozostałe zablokowane w stałym położeniu.
Towarzyszył mu wiatrakowiec. To Magni Gyro M-24 ”Orion”. To drugi egzemplarz tego typu w Polsce wpisany do rejestru statków powietrznych w 2015 r.
Czas odlotu.
поехали! ;-) Choć pas w Kadłubii ma 300 m długości, to Avidowi Flyer wystarczyło znacznie mniej, nie mówiąc już o wiatrakowcu.
I parę dynamicznych fotek z lustrzanki z dnia lotnego w sobotę 17 kwietnia.
Mam nadzieję, że niesamowicie szybko rozbudowujące się ostatnio przedmieścia Żar nie pochłoną lądowiska. No i nie pojawią się mieszkańcy, którym statki latające będą przeszkadzać. One były tu wcześniej. Budując się tu, akceptujesz otoczenie. Nie tylko zapach obornika i hałas maszyn rolniczych, ale też fakt, że Kadłubia to centrum lotnictwa rekreacyjnego w naszym regionie:-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz