środa, 28 kwietnia 2021

Na dole śmieci, a w górze coś leci.

Graffiti. Zdaje się jeszcze z czasów, gdy funkcjonowała Szkoła Specjalna. 


Trwałość o wiele lepsza, niż malunki za gruby miejski haj$$$ z ostatnich czasów. 


Dalej żaranie i goście cierpliwie uprawiają slalom między szykanami w związku z objazdem związanym z inwestycją, która miała być zakończona w listopadzie 2020 roku... 


A w górze...


Znowu amerykańskie samoloty rozpoznawcze. Te małe...

I te duże. Krążą nad Estonią i wracają.

To w ramach rozładowywania napięcia międzynarodowego?


Nad głową przeleciała mi też amerykańska eskadra wolności, pokoju i praw człowieka. Trzy ciężkie śmigłowce CH-47 Chinook. Zadziwiająco ciche.


Po cichutku rośnie też...


Nowa warstwa śmieci.


Przy drodze z Kadłubii do Lubomyśla.


Poprzednia warstwa mebli i innych śmieci zdążyła się już co nieco zutylizować.


O proszę! A tu śmieci nawet elegancko popakowane. Skąd to się bierze?  Dla mnie, choć pewnie nie dla władz Gminy Żary, to oczywiste. To skutek zmniejszenia częstotliwości obioru śmieci, przy drastycznej podwyżce stawki za wywóz nieczystości od osoby... 


Wójt mnie nie słucha, to ja nie posłucham jego;-)


Poszedłem obejrzeć sobie piękny basen w Złotniku.


Jak widać, nie tylko ja wchodzę na ten teren mimo tabliczek zakazu. Zresztą śladów regularnych melanży tu multum. 


To był piękny obiekt.


Był nawet brodzik dla dzieci.


Była plaża. Ale ktoś się nie bał i... zabrał sobie piasek.


Dawny system doprowadzania wody wydaje się drożny. 


A przedwojenna skocznia dzielnie opiera się upływowi czasu.


Szkoda, że nie szuka się środków na remont takich obiektów. Przy gwałtownie rosnącej populacji w Złotniku mogłoby to być wspaniałe miejsce rekreacji.


Niemniej wciąż miejscem rekreacji mogą być pobliskie tereny powojskowe.


Mało kto odwiedza te okolice, choć nie można powiedzieć, że nie ma tu śmieci.


Są urocze wrzosowiska.




Piękne dęby.


Kadłubia rozbudowywuje się w imponującym tempie. 


Przejechałem fajną pętlę na rowerze. Nigdy nie oznakowana. Patrząc na te rozwlekłe szlaki wytyczone przed laty przez PTTK, myślę że potrzeba wytyczenia nowych szlaków rowerowych - krótszych, a bardziej urozmaiconych. Co o tym sądzicie? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz