piątek, 21 października 2022

Droga przez mękę.

Prace związane z przebudową DK18 w A18 idą naprawdę sprawnie. Tak wiem. Droga miała być gotowa na Euro 2012... obiecywał ten, co teraz twierdzi, że jak będzie rządził, to w parę dni odblokuje miliardy unijnego kredytu, zwanego Krajowym Planem Odbudowy;-) Przypomnę, że przetarg na przebudowę tego odcinka rozstrzygnięto 10 grudnia 2020 r., nie minęły więc nawet dwa lata, a efekty już widać...


Węzeł Iłowa o poranku. 


Eh... projektanci. Pobierze sobie taki komputerowe mapki, pogrzebie w programie i już projekcik gotowy. Ale żeby przyjechać na miejsce, dokonać wizji lokalnej, posłuchać co użytkownicy mają do powiedzenia, to już nie bardzo... A gdyby jednak ruszył... To może wpadłby na pomysł, że może warto inaczej chodniki zaprojektować - tak jak wskazują sami mieszkańcy wydeptując ścieżki... Mimo wszystko inwestycja starostwa idzie póki co dość sprawnie. 


Na spotkaniu w folwarku pani Emilia z wrocławskiej firmy, co projektuje drogi w ramach Żarsko - Żagańskiego Obszaru Funkcjonalnego powiedziała, że w lubuskim nie mogą powstawać drogi rowerowe z polbruku/kostki bauma. Na co zapaleni rowerzyści wybuchli śmiechem. Właśnie trasa rowerowa z tego materiału w naszym mieście powstaje...


Rowerzyści już korzystają, co jednak wymaga sporej odwagi, bo raz kostka sama z siebie jest dość śliska, dwa, wciąż jest pełno piachu...


Poniszczona sygnalizacja świetlna.


Piesi chodzący krawędzią jezdni po której odbywa się intensywny ruch samochodowy...


Dzieci... Oby nie doszło do nieszczęścia :-(


Ale, że jak? Ciężarówki jeżdżą z uniesionym kiprem, czy jak to się stało?


Ech, tu aż się prosi o kawałek chodnika. Rozumiem, że to poza pasem drogowym, że inny właściciel etc. ale gdyby się dziś dogadać, to chodniczek ładnie by się tu zgrywał...


O! Legionistów dwukierunkowa.


Ciekawe wrażenie i dowód na to, że pomysł na zmianę organizacji ruchu zaproponowany dwa lata temu przez Towarzystwo Upiększania Miasta miałby sens (w skrócie - odwrócenie ruchu na Legionistów - ruch z Przeładunkowej w kierunku Podchorążych i uczynienie Broni Pancernej jednokierunkową z wjazdem od strony pl. Inwalidów/Podchorążych, drugi pas wykorzystany na miejsca parkingowe) - wyjeżdża się tędy o wiele wygodniej niż z Broni Pancernej w kierunku pl. Inwalidów/Podchorążych.


Eh, szkoda że nadal w naszym mieście, nie ważne czy to magistrat, czy starostwo, ufa bezgranicznie projektantom, którzy oczywiście wiedzę fachową posiadają, ale niekoniecznie wiedzę praktyczną wynikającą z codziennego korzystania z określonych rozwiązań...  Więc nie dość, że dziś męczymy się jeżdżąc po rozkopanym mieście, to męczyć się pewnymi rozwiązaniami będziemy przez kolejne lata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz